Cégek, akik átírták a karácsonyt

Mióta piros a rénszarvas orra? Na és a Mikulás ruhája? Vajon melyik cégnek sikerült meggyőzni a főként halon élő japánokat arról, hogy szenteste sült csirkét egyenek?

Vannak dolgok, melyről azt gondoljuk, hogy mindig így volt, amióta világ a világ. Piros a Mikulás ruhája, szánját rénszarvas csapat húzza piros orrú Rudolfunk vezetésével. Pedig nem így van. Nagyon sok karácsonyi hagyomány alapja egy mesteri marketingfogás, melyet nagy cégek követtek el, aztán valahogy, mivel némi űrt kitöltött, észrevétlenül hagyománnyá vált.

Mióta piros Rudolf orra?

640b6119-7cf0-4da2-9848-4f7293ca7d61-1766-0000012102453af3_tmp

Rudolf a rénszarvas orra 1939 óta piros. Ekkor döntött úgy a Montgomery Ward áruház, hogy költségtakarékossági okokból saját színezőt készít, és ezt fogja karácsonykor árusítani. A színező sztárja volt Rudolf, a piros orrú rénszarvas. A színező annyira népszerű lett, már az első évben több mint 2 millió példányban kelt el, további 6 millió 1946-ig. A sikeren felbuzdulva ezután piros orrú Rudolfunk több képregény, és egy egész estés film főszereplőjévé vált, és meg sem állt a világhirnévig.

Mióta esznek a japánok sült csirkét karácsonykor?

300c92ff-ed6d-47fb-992a-7191105ba44f-1766-00000126549ba32f_tmp

Rábeszélni a főként halon élő japánokat arra, hogy karácsonyra sült csirkét egyenek, nem volt egyszerű, de a KFC-nek ez is sikerült. 

Az első üzlet kísérleti jelleggel 1970-ben nyílt, mely a sikerén felbuzdulva 100 másik követett. Nem volt valami népszerű, köszönhetően az étkezési szokásoknak és a hagyományoknak. A cég néhány év alatt hatalmas veszteséget halmozott fel. Ahelyett hogy feladták volna, és lógó orral kivonultak volna az országból, agresszív marketing kampányba kezdtek. 1974-ben a „Kentucky karácsonyra” kampány hozta el a várva várt fordulópontot.

A kampány annyira népszerű lett, hogy ez a lendület a mai napig nem lankadt . Manapság szenteste akár 2-3 órát kell várni Japánban a karácsonyi menüre, a mostanra 1200 üzletre duzzadt hálózat üzleteiben, ezért december elejétől már előrendelést vesznek fel 24-re.

Az Kentucky ünnepi menüje egyébként 8 sült csirke darabot, salátát és csokitortát tartalmaz, és nagyjából 10.000 forintnak megfelelő japán jent kell érte leszurkolni.

img_8294

Mióta piros a Mikulás ruhája?

Úgy tudjuk, hogy a Mikulás piros ruháját, borvirágos orrát, és meg az óriási pocakját is a Coca Cola cégnek köszönheti, de ez nem teljesen igaz. 

7ab13797-2e8d-4b9c-b80b-e13eadbbdfd0-1766-0000012ffd1e3baa_tmp

Az ötlet egy ehhez hasonló IV. századi Szent Miklós ábrázolásból származik.

8caef4ca-d005-41a1-9958-7305689440b8-1766-00000134f3c5de1d_tmp

A piros ruha adott, és a hosszú fehér szakáll is, ezután már csak „eladhatóvá” kedélyesre, szerethetővé kellett varázsolni a Mikulást, melyben a Coca Cola cégnek nagy szerepe volt.

Hagyományosan minden évben visszatérnek egy új karácsonyi kampánnyal, és  az ehhez kapcsolódó reklámfilmmel, mely tovább erősíti a karaktert.

Ez az összefoglaló filmecske jól szemlélteti a múltat, de ha a teljes sztori érdekel, azt is elolvashatod ITT.

Ennyit mára az érdekes tények világából.

Áldott, békés karácsonyi ünnepeket kívánok mindnyájatoknak!

 

About agnessa 661 Articles
Örök álmodozó, kíváncsi felfedező aki ismeri a legjobb helyeket, kutatja a legizgalmasabb cuccokat, lelkesen teszteli a legtrendibb kozmetikumokat és a hasznos kütyüket. Világpolgár, a virtuális sztráda üzleteinek hűséges vásárlója, és ismerője. Ez vagyok én, lépj be a kis világomba.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*